måndag 13 juni 2011

Härligt när skaparlusten faller på

Hemmadag idag. Barnen har precis ätit pannkakstårta och studsat på studsmattan. Då fick jag lite mammatid för mig själv i källaren vid det nystädade pysselbordet. Inte illa det!
Köpte en symaskin för ett tag sedan men eftersom den står på en annan våning blir det ju absolut inte att jag använder den till kortskapandet. Idag kom den med ner till pysselbordet. Svårt att ställa in stygnen bara.

 Just magnolia har en utmaning just nu som heter "Flowers Galore". I den är jag med med detta kort. Har inte haft tid till att själv vara med i utmaningar de sista månaderna. Mina DT-uppdrag fyller tiden ändå. Men idag känner jag att jag är ikapp med mina uppdrag.
 Lilla Tilda är målad med promarkers och allt går i gul-aprikos-bruna toner. Det blommiga pappret fick jag för länge sedan och jag har varit sugen på att använda det länge men inte riktigt hittat rätt färgskala till det där det passat. Men nu skulle det ju vara Flowers Galore så nu var jag tvungen att få till det.
Symaskinen fick också vara med.

Ha en riktigt härlig vecka!
Kram Christel

2 kommentarer:

  1. Hej,
    lovely image, gorgeous card;-))m

    SvaraRadera
  2. Hey!!! ooo this is beautiful christel! i'm so glad your back!!! lovely card hun very pretty! hugs carlyann xxx

    SvaraRadera

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...