måndag 24 januari 2011

Camillas födelsedagscandy

Camilla, DT för Magnolia, har sin födelsedag nu och då vill hon dela ut paket. Vi borde ge henne paket ;)
 
Men för att vara med i utlottningen så vill hon att man svarar på några frågor.

* Vad gör dig glad med denna hobbyn?
* Vilket är ditt favorit motiv?
* Vilka färger trivs du bäst med att skapa i?
* Hur finner du inspiration?
 
Här kommer mina svar:
Det som gör mig så glad med kortmakandet är att man snabbt får så fina resltat. Som lärare blir du aldrig "klar" med ditt arbete. Man kommer aldrig i mål. Delmål, jo med jag är aldrig helt nöjd.  Med korten kan jag drömma mig bort, koppla av. Ja nästan som en stunds meditation ;) Jag älskar att göra människor runt omkring mig glada och det vet jag att mina kort gör.
Favoritmotivet? Tilda och Edwin, helt klart! Jag har ju en stor fördel och det är att det bara tar mig 10-15 min till Magnolias affär i Borås (Min make tycker inte att det är en fördel...). Hur skall man kunna välja? Just nu får det nog bli en ny Tilda som har en hel stapel av hjärtan i famnen. Piraterna älskar jag, Sjöjungfrun med.
Färger.. Just nu har jag en lila period. Magnolia har så många papper i mysiga färger. Rosa, beige, creme, blå är också återkommande.
Inspirationen... Det är helt klart affären Magnolia, Magnolia ink och alla er fantastiska bloggare som står för många ideér till mitt skapande. Min dotter brukar inte tycka att det blir likt alls, men att få en grund, skiss, inspiration är ju viktigt. Speciellt för mig som precis börjat scrappa. Samtidigt vill man ju hitta sin egen stil, sina layoter, sitt sätt att färglägg osv. Jag tar ofta med mig tildorna till skolan och barnen å fritids blir alldeles till sig när de får måla dessa söta flickor. De bygger ponnykarseller åt cirkstilda, ja, allt man kan tänka sig. Så de är också en stor inspiration. Givetvis mina egna barn, naturen, vänner, ja allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...