måndag 7 februari 2011

Påsktårta

Ja, snart är våren här och jag är lite sugen på att plocka fram påsksakerna faktiskt. Även om julgardinerna i matsalen fortfarande hänger uppe. Ska nog ta tag i det idag. Var lite sugen på att göra något annorlunda i helgen så det blev en tårta. Jag var inne på en annan blog och blev inspirerad av att göra en variant av bröllopstårta. Deras var röd och vit och det känns som jul för mig. Jag vet att det snart är alla <3 dag och allt det där men jag är sugen på vårens färger.


Till den här lilla sötnosen har jag använt mig av Tilda med kanin och ett påskägg. Som bas har jag 2 ovala askar som jag klätt med papper från panduro. Blommorna kommer från Magnolia.


Jag har färglagt motiven med pro markers. De är fortfarande ganska nya för mig och jag får ofta färgen att sugas ut i pappret utanför linjerna. Men, jag jobbar på detta. Trots att jag använder distress vattenbaserad stämpel så lossar ofta den svartbruna färgen och flyter ut i motivet. Kanske för att pennorna är för nya och för blöta.


Ja, söt är hon i alla fall lilla Tilda!

Jag ställer upp i följande tävling med detta alter:

5 kommentarer:

  1. What a cute creation Cristel very pretty and Tilda looks great in her spring colours this is a great idea
    ♥♥ Thanks for joining in this special Totally Tilda challenge this time
    Please come back for some more fun next time
    Hugs Susie & the TT DT xx ♥♥

    SvaraRadera
  2. Vilken "smarrig" påsktårta! Ja, visst är det härligt med vårfärger nu, man bara måste se lite ljusare tider snart!!! På tal om din färgläggning; endera har du superhjältesyn eller också är jag blind, för bättre färglagt blir det inte!!!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. WOW den är supersnygg!
    ja snart är det ju faktiskt påsk!
    Jag tycker du har lyckats jättebra med färgläggning!
    Kram lene

    SvaraRadera
  4. Oh Wow!! so beautiful I love it :)thanks for taking part in our Easter Special at Totally Tilda
    Hugs Lynne and the TT DT xoxo

    SvaraRadera
  5. Wow this is fabulous, great idea and images, thanks for joining us at Totally Tilda for the Easter Special, hugs Liz and the T/T team xx

    SvaraRadera

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...