söndag 3 juli 2011

Teljus-kort

Eftersom jag har skåpen fulla hemma av ljus ifrån Partylite händer det att jag ger bort till vänner när de fyller år,eller när vi är bortbjudna. Jag har aldrig gjort något teljuskort förut men jag är så glad att jag hittade en beskrivning hos Kylie. Jättelätt att följa och otroligt fin blev den. Jag är med i Just Magnolia med detta kort.


Jag var på Magnolia och hittade denna söta Tildastämpeln. Massor av söra stämplar rear de ut just nu för 39 kr. Annars söker jag mest efter bakgrunder just nu.


Jag har jobbat lika mycket inuti kortet som utanpå, om inte mer. Ljusen är i doften havsbris och den luktar så rent och fräscht. Jag valde att inte sätta någon plast i öppningen på hålet för då skulle man ju inte känna doften.


Både det vita pappret med text och det vita med blå blommor är Magnolias egna. Några av kanterna har jag chalkat med silvrig dyna.


Det söta pärlbandet köpte jag när jag var på scrapmaraton vid nyår. Nu gick den sista biten vit. Undrar vart jag hittar mer...
Tilda har jag färglagt med promarkers och stämplat med svart distress på en hård blank cardstock. Fungerar jättebra till motiven.


På ryggen satte jag dit klistermärken som jag hittade i reakorgen på Magnolia. 10 kr för en karta. Jag vet att jag absolut inte egentligen behöver fler saker, men oj vad jag längtar efter de nya sportstämplarna! Blir till att göra en tur till snart.


Har gjort ett liknande kort som ni får se i slutet av veckan som kommer.
Ha det så gott så länge.
Kram Christel

3 kommentarer:

  1. Hi Christel,
    I love the colours and the papers on this gorgeous creation. A wonderful idea for presenting the small candle tea lights.
    Hugs,
    Fiona x

    SvaraRadera
  2. Hi sweetie, this is just gorgeous I love the image and your colours are fab, thanks for joining us at JM/HS this week, hugs pops x

    SvaraRadera
  3. Hejsan vännen!
    Jag älskar oxå partylite! Har massor i mina gömmor! Bra idé att ge bort dem. Då blir det ju lite lyxigare och roligare att ge bort oxå.
    Ska kika på beskrivningen.
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...