fredag 3 december 2010

Avundsjuk

Blev alldeles till mig av avundsjuka när jag surfade runt på olika bloggar för att hitta likasinnade. Oj så duktiga människor det finns! En tjej i Magnolias design team är 14 år gammal. Hon gör de mest fantastiska kort och annat pyssel med magnolias material. Jag kollade runt på de olika DT medlemmarnas bloggar och jag har lagt upp dem här intill om ni vill kolla. Jag blev i alla fall inspirerad att göra ett försök (trots hosta och feber) att göra ett till julkort. Det är många som skall skickas iväg.
När jag jämför (vilket är oundvikligt) mina kort med andras är ju mina väldigt sparsamt dekorerade. Trots detta tar det ju minst en timma att göra ett kort. Jag färglägger alla mina motiv med akvarellfärger. Jag vet inte om jag skall börja att använda mig av distress ink eller något annat för att färglägga. Sist jag var inne på Magnolia i Borås köpte jag på mig massor av blommor, men de är så dyra att jag blir lite snål när jag dekorerar. Jag har sett lite skissförslag på andra bloggar jag tänkte jag måste prova. Jag skissar aldrig mina kort i förväg. De formas under arbetets gång. Jag vet ju hur jag alltid vill att mina elever skall skissa och planera sina arbeten så jag kanske skulle göra det med...
Nåja. Så här blev resultatet.

1 kommentar:

  1. Du behöver inte skissa, de blir ju bra ändå. Å jag tycker att det räcker med det som är på. Du vet man ser inte skogen för alla trän.....Hoppas du piggnar till. Kram Jorunn

    SvaraRadera

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...