lördag 25 maj 2019

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies
Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics.
Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 idag. Använde mig av mycket distress oxide till himlen och skvätte lite vit färg från mina dabbers. Just denna hade lite pärlemor i. Min nya moln dies använder jag massor! Älskar den.


Detta kortet blev jättetjockt! Och tungt! 
Gillar att det poppar upp och blir en riktig överraskning när du öppnar.


torsdag 9 maj 2019

Lawn Fawn #52

Tävlingsdags hos Lawn Fawn Fanatics #52 och det ska handla om husdjur av alla de slag.
Jag har precis skaffat dies som ser ut som en liten IPhone och tycker det passar perfekt till att ta en bild av husdjuren framför sitt hus. Detta är mitt första bidrag till Lawn Fawn Fanatics och man kan ju alltid hoppas ;)
Idag beställde jag cloud dies och väntar med spänning på dem. Också dags för summer 2019 om ett par dagar och ny release av härliga stämplar. Underbart!

tisdag 26 mars 2019

Pop up box - Lawn Fawn

När man behöver en paus från verkligheten passar det bra att göra ett pop up box-kort. Tar en evig tid att stansa ut alla delar, stämpla och färglägga alla bilder för att sedan stansa ut dem med. Tycker att jobbet är väl värt det!
Dessa stämplar, dies och papper kommer från Lawn Fawn och just nu är jag lite av en nörd i detta märket.
 Som den Lisebergare och näst intill Göteborgare jag är så passar väl det med Coaster critters. Gillar det lilla ståndet med biljetter, ballonger och spunnet socker.
 Satte dit lite gräsbårder på varje mellanlager för att göra det lite roligare.
Ses igen hoppas jag!

onsdag 6 mars 2019

Kort gjort åt en liten ängel!

En lång tids paus i bloggandet men nu är jag redo igen. Börjar med att visa ett kort jag gjorde efter ett besök på Pysselskafferiet i Borås. Stina har allt man behöver för att få igång inspirationen. Lite nya papper med kopparfärg i, embossingpulver i koppar, fjädrar går alltid hem. Gick igenom mina stämpellådor och hittade denna lilla söta ängel. Vet faktiskt inte alls vart jag skaffat den. Färgade idag med mina promarkers. Stämplade av gammal vana med mina distressdynor. Hade tänkt färga den i distresser men det får bli nästa gång.



lördag 9 november 2013

Bara vanliga färgpennor från barnens låda

Hej
Idag rotade jag fram lite färgpennor från barnens rum.
Jag hittade brunt papper på mässan som jag blev så sugen på att använda.
Effekten av den vita pennan tycker jag blir jättehäftig på pappret.
Motivet är ett nytt från Fairytale-serien.

Rosetten blev jag så nöjd med.
Tänk vilken skillnad det gör att få lära sig knyta en rosett på rätt sätt.
Bären vid blommorna hittade jag på ica.
Helt vanlig mossdekoration.


Ha en go helg!


söndag 3 november 2013

Monokromatiskt i grått

Hej!
Längsedan jag var här inne i bloggvärlden.
Nu har jag i alla fall fått till pysselrummet i nya huset och det finns tid för pyssel i mitt liv igen. Jag har gjort ett kort för Pysselmyran idag då Sofia släppte nya stämplar i helgen på mässan i Göteborg.
Stämpeln är stämplad med distress och färglagd med promarkers i warm gray1,2,3,4 och ice gray 1 och 2.





söndag 28 oktober 2012

Ask med Maja design


Har ägnat större delen av dagen till denna ursöta ask.
Den var riktigt ordentligt pillig att göra men det var det värt.
Jag kommer att ha med mig mallen till maran om du blir sugen.
Som motiv har jag använt mig av en Maja Design stämpel.

På baksidan använde jag mig av texten "Julhälsningar".
Naturligtvis från oss i Pysselmyrans Design team.
Hoppas jag får till rosetten lika bra igen...
Två av lådorna sitter på den vänstra delen och en låda i mitten på den högra.
Alla papper är från Maja design, vintage winter.
Hoppas vi ses på maran!

måndag 22 oktober 2012

Tittut-kort!

Fick syn på detta fantastiskt spännande kort och blev tvungen att prova.
Peekaboo-card kallas det visst för men jag översatte glatt till svenska.



Det ser kanske inte så spännande ut nu men det är när det öppnas som det magiska sker.


Då "skjuts"det fram en ny bild över den andra...


...och du har fått ett "nytt" kort.
Du kan lika gärna lägga in en text på den bildytan.
Kanske en inbjudan...
Pappren kommer från Maja design och jag har färglagt med distress markers.

Prova!
Jag vill vara med i utmaningen hos Tilda´s Town denna vecka. Merry Christmas!




söndag 21 oktober 2012

Servetthållare i höstfärger


Hösten har verkligen kommit och det går åt mycket ljus på kvällarna.
Mycket mys och stämning tycker jag själv att det är då.
Älskar hösten och alla ljuvliga färger.
Köpte en söt liten servetthållare på ica för en 10 i söndags.
Dekorerade den så höstigt jag kunde med nya stämplarna från Fairytale så klart.


Klippte först till grön cardstock och täckte hela den sommarblommiga hållaren. 
Dekorerade med bruna vågor i kanterna.


Den underbara söta flickan, ekorren och muren fick pryda framsidan.
Idag färgade jag bilden med mina Pro markers.
Löven är från Spellbinders dies. Du hittar dem här i webbshoppen.


Här är baksidan på servetthållaren.
Här fick de söta små valparna från Fairytale plats.
Löven är också från det nya höstkittet.


Ha en underbar vecka!


söndag 14 oktober 2012

Julkortsdags


Idag har jag gjort mitt första julkort för i år.
Hög tid att börja nu.
Jag har använt mig av de nyaste stämplarna från Fairytaleserien tillsammans med några äldre.
Klicka på länken så hittar du dem i webbshoppen.
Alla bilder är målade med distress markers.
Jag har maskat ihop 6 olika stämplar.

Ha det gott!

söndag 7 oktober 2012

Fairytale från Pysselmyran


Hej pysselvänner!
Denna vecka har jag experimenterat med krympplast.
Har ni inte provat det innan så kom och gör det med mig på maran.
Jag har med 6 dekorationer på detta kortet gjort av krympplast.
De gröna löven som är dies från spellbinders, den lilla i övre högra hörnet, den lilla i vänstra nedre hörnet, samt Susannah och Freddy från ett av de nya fairytalesetten.



 Här är en underbar stämpel ur ett av de nya kitten jag kommer att använda mycket.
Muren! Också från samma kit.
Gjorde den söta tjejen i krympplast.
 Då blev hon ca 7 gånger så liten som innan.
Lika liten som ekorren.
Jag färgade henne med vanliga färgpennor svagt.
Färgen koncentreras när man krymper bilden och blir starkare.
Här är hela kortet.
Använde mig av löven från spellbinders.
Älskar de diesen!
Jag gjorde dem i krympplast med och målade dem gröna. 
Ha en härlig vecka!
Kram Christel


söndag 30 september 2012

Höstigt kort med Pysselmyrans nya stämplar


Jag fick ett härligt paket från Sofia på "Pysselmyran" i veckan.
Det var de nya stämplarna i Fairytale serien!
Jag är helt såld i dem!
Det blev en hel del att montera och klippa.
Jag har färglagt med distresser.


Så här blev kortet på insidan.
Den lilla flickan är ju helt bedårande tycker jag.
Du hittar snart stämplarna i webbshoppen.


lördag 22 september 2012

Tilda dansar

Nu var det riktigt längesedan jag gjorde några inlägg i bloggrymden.
Har inte haft någon riktig inspiration.
Bökigt att fota, redigera, skriva mm.
Men nu är jag på G igen och det känns härligt.


Den här bilden har legat och väntat på att bli använd ett bra tag.
Oftast målar jag många bilder när jag väl tar fram mina Distress markers.
Jag älskar effekterna håret får av dem.


Jag snålar lite på mina cardstock...
Gjorde korten 10x15 cm. 
Har köpt mig en sådan där märkapparat man hade på dagis.
Tycker de små texterna blir så charmiga.


Jag la till och med lite tid på insidan kortet.
Nackdelen är väl att de blir så tunga av allt papper.

Ha en go helg!
Kram 
Christel

söndag 26 augusti 2012

Kort till grabben


Nu är skolan igång igen och rutinerna kommer till sin ordning.
Pysslandet har jag inte prioriterat i sommar och därför var det riktigt kul att få sätta sig vid pysselbordet igen.
Idag har jag använt mig av Mike står och du kan hitta honom i 
webbshoppen hos Pysselmyran här.


Det blev ett riktigt grabbkort!


Hoppas ni är pysselsugna med!
Ha en härlig vecka!
Kram


Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...