tisdag 26 juni 2012

No lines - inga linjer


Helt sant är det väl inte men linjerna syns väldigt svagt.
Jag stämplar motivet med distress ink, antique linnen. 
Idag har jag stämplat motivet " Mike står" direkt på mitt fina papper.
Annars brukar jag stämpla av lite av färgen på ett kladdpapper innan.
Då blir motivets kanter ännu ljusare, men då hade ni haft svårt att se på fotona.
Jag färglägger med Pro markers.
För att få hans mörka hy använde jag Sandstone och caramel.
Umber till håret.
Jag brukar använda mig av metoden ljusare till mörkare 
och lägger alltid den ljusaste färgen på hela området först. 
Sedan lägger jag till de mörkare skuggorna och avslutar med att gå över allt med den ljusa igen.
För ett tag sedan beställde jag spetsar att sätta på mina Pro markers. 
Man kan då rita mycket smalare streck och göra de riktigt små detaljerna.
Till Mikes glasögon var det riktigt bra att ha spetsen på. 
Det gick hur lätt som helst att fylla i den smala linjen.
Nu är han nästan klar men man måste fylla i ögon och mun så att de syns ordentligt.
Till det använder jag en smal vanlig färgpenna.
Så där!
Nu är han klar!
Klicka på länkarna i texten för att hitta varorna snabbt och lätt i Pysselmyrans webbshop.
Ha en riktigt bra pysselvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lawn Fawn challenge 53

Spectacular skies Ja, det heter denna utmaning från Lawn Fawnatics. Jag gjorde ett födelsedagskort till min fina lillasyster som fyller 40 ...